LAZER İLE KILCAL DAMAR TEDAVİSİ

Kılcal damarlar vücudumuzda örümcek ağı gibi beyinden ayak parmaklarımıza kadar her yerimizde bulunmaktadır. İnsan vücudunda yaklaşık 40.000 kilo metre olan kılcal damarlar kan ve dokular arasındaki alışverişi destekler. Bazı sebeplerden dolayı her cins ve yaş grubunda bu damarların geçtiği bölgelerde kimi zaman mor kimi zaman kırmızı lekeler oluşabilmektedir. Bu durum kılcal damarların çatladığı anlamına gelir. Ciddi bir rahatsızlık olmasa bile ağrılarla kendini belli eden kişileri estetik açıdan rahatsız eden bir durumdur.

Merkezimizde çapı 4 mm'den küçük varisler, 1064 nm ND-Yag lazer tekniği ile yakılarak yok edilmektedir. Bu amaçla lazer probu ile cilt üzerinden damar hattı boyunca lazer ışını gönderilmekte, cilt tabakasını geçen lazer ışınları damar içinde bulunan kan hücreleri tarafından absorbe edilmekte bu sırada açığa çıkan ısı enerjisi damarı yakarak yok etmektedir. İşlem sırasında anestezi gerektirmeyen çok hafif bir ağrı çoğu hasta tarafından rahatlıkla tolere edilebilmektedir.

İlerlemiş varis hastalıklarına özel tedavi

Lazerli varis tedavisi, 4 mm çaplı damarlara kadar uygulanabilmektedir. Daha büyük çaplı damarlarda skleroterapi tedavi ( köpük tedavisi ) yapılmaktadır. Bu yöntemde, damar içine özel bir madde enjekte edilerek damarı içten tahrip edilmekte, böylece varisli damar yok edilmektedir.

Varis hakkında bilmediklerimiz

Varis toplumsal bir hastalıktır ve 3 kişiden birinde varis görülmektedir. Ülkemizde 20 milyondan fazla kişide varis problemi olduğu tahmin edilmektedir. Varisler genellikle görünüm açısından problem teşkil etmekle birlikte, tedavi edilmediklerinde ciddi sağlık sorunlarını da beraberinde getirebilirler.